Apa itu minggu Interim di UiTM ?

gambar ni aku ambik masa jalan2 kat Tapah haritu
Assalamualaikum ,

Halo ,so hari ni aku nak share something ngan korang which is minggu interim .Apa itu interim? Minggu interim ni hanya ada di UITM .Program interim ni baru sahaja diwujudkan xsilap aku 2017.so maknanya aku batch yg kedua .hahahah .Untuk pengetahuan korang minggu interim ialah minggu percubaan sebelum start semester 1.

Bagi orang lain mungkin interim adalah suatu penyeksaan tapi bagi aku .dia mcm best .hahaha .btw masa interim ni kita hanya ada satu klas sahaja which is study skills ( ued 102) .syok an.time ni kawan2 aku dari POLI and UTHM semua xpuas hati ngan aq sebab dorang time ni tengah final exam .hahahaha.

Untuk subjek ued 102 kita kena siapkan dua tugasan.satu indidvidu dan satu lagi berkumpulan .tugasan individu ialah portfolio .senang je korang just ikut 14 requirements item tu je .xyah pening2 .btw markah tugasan individu 60 % .manakala tugasan berkumpulan ialah 40 % .tugasan berkumpulan pulak kena buat video . aq akui aq agak xsuka keje berkumpulan .hahaha .dlm video tu kau kena buat pasal 5 tempat yg menarik di uitm (tempat blaja kau) .aq pakai filmora punya utk edit video .aq cadangkan korang siapkan semua tugasan cepat2 .mcm masa aku interim dulu,nasib baik masa tu aq dah siap tugasan kumpulan .just xsiap tugasan individu je.


Roomates Red.hah mcm tu lah bawal 3pin kebawah.

TIBA-TIBA dpt satu lagi tugasan.nama dia MASMED.kena buat video .ada yg kena buat video pasal service ,produk dan lain2 .kelam kabut aku nak menyiapkannya heheh .aku lah tukang edit .dah cun dah tapiii.... ada watermark kat video tu .huhuhu besar lak tu .then baru je aku nak happy2 .TIBA TIBA dpt satu lagi tugasan.nama dia IMPAK.masa tu lagi dua hari je seblum balik.kau rasaaaa.tak ke gelabah aku nak siapkan .dahlah time tu aku mcm huhahuha sebab lagi dua hari nak balik an .sepatutnya tugasan ni kitaorang dapat masa minggu pertama lagi tapi kitaorang dpt masa dua hari lagi sebelum balik .kau rasa .kalau tak siap mau aku xbalik umah .dah lah aku dah beli tiket bas .btw nak balik rumah utk cuti interim ni bas uitm disediakn .so sapa2 yg nak balik naik bas uitm bolehlah beli tiket bas dekat tempat Pusat Pelajar .kena pilih samada nak buat lirik lagu,cipta logo ,video atau apa ntah .aku lupa hehhee .so kitaorang pilih logo .senang .apapun aku berjaya menyiapkan semua tugasan dlm masa yg ditetapkan.

Korang kena sentiasa alert .sebab nanti korang kena daftar sub ued 102.then ,time cuti interim nanti ,korang kena daftar koko .apa yg boleh aku katakan daftar lah cepat2 kalau x,korang akan kena masuk kesatria .hahahah. .pbsm cepat gilee penuh .kesatria kembara pun .nanti aku akan hurai dkt post akan dtg .korang kena daftar subjek yg korang akan ambik utk sem 1 nanti .kena pilih klas .jadi kalau korang still nak klas sama .pandai2 lah rancang btw satu klas hanya utk 28 orang .jadi yg selebihnya akan masuk klas lain .hahahahah.

So done .sepanjang minggu interim aku boleh kata jadual kau pack .byk gile taklimat tapi disebabkan aku jenis yg pandai urus masa aku .so aku xde ah mcm org lain yg jenis suka komplain .percayalah ckp aku seronok .mungkin ada sesetengah orang kata minggu interim ni membazir masa lah tapi bagi aku ia sgt2 berguna lagi2 utk org mcm aku .yg jenis lambat pickup .So minggu ni lah aku nak kenal2 kawan2 ,klas dann tempat2 kat uitm Tapah ni .kiranya skrg ni aku dah pro ah pasal uitm tapah .Jadi sesiapa yang memerlukan tour guide uitm tapah , bolehlah ambil aku .hahaha.

Sekian.

Comments

  1. Hi,can I know is that someone can be health consultant if they have diploma in sains

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya rasa boleh je sebab sama2 bidang sains. cuma awak kena la skor time diploma baru senang nak sambung kos degree yang awak nak.

      Delete

Post a Comment