Minggu Destini Siswa (MDS) UiTM

Assalamualaikum ,

Actually aku nak tgkp gmbr dekat signboard besar uitm tapah tapi takut ada ular sebab situ ada semak samun.

Halo , selamat datang kepada mereka yang akan masuk uitm.caner aku tahu ? Deii post aku kali ini tentang mds uitm.so maksudnya yang singgah nak baca post aku kali ni mesti mereka2 yg akan masuk uitm.apa daaa...

Back to the topic , MDS (minggu destini siswa ) untuk uitm.kalau universiti lain,lainlah panggilannya.contohnya,uthm punya minggu haluan siswa.Jadi apa yang aku nak share kat sini ialah MDS adalah minggu di mana korang akan tak cukup tidur,makan kena laju,solat kena cepat2,takde masa nak iron baju or tudung,mandi pun kadang2 tak sempat.korang akan dengar oc korang cakap ' pantas siswi pantas '.

Aku cadangkan korang siap2 iron baju dan tudung kat rumah.sebab korang memang xkan ada masa nak iron nanti.aku tak irom baju sebab baju aku semua jenis yang tak payah iron.hahhaha.tapi... mds kali ini lain sikit.aq masih sempat nak gosok tudung kat sini maksudnya aq xbusy sgt ah thn ni.sepatutnya tahun 2018.mds dibatalkan atas sebab2 tertentu tapi uitm tapah still nak teruskan.yeah tapah.masa hari pendaftaran nanti korang nak bawak semua barang pun ok.kalau korang nak bawak barang yg penting n yg tak penting tinggal dulu pun boleh sebab nanti akan ada hari yg korang boleh balik rumah ambil barang ke,settlekan dokumen yg tak settle ke.jgn lupa bawak card holder and lanyard sebab nanyi nak letak kad matriks.kalau tak tahu apa itu lanyard n card holder sila search ye.dah besar kan.

Cantik an.aq pakai camera biasa je

Kembali kepada cerita tadi.sepatutnya tahun ni xde mds.Aku tak tahu kenapa jangan tanya.tapi uitm aku nak jugak buat mds.aq pun xingat berapa hari.agak2 dlm 3 hari n mds tu sampai petang je.maksud aku xde program waktu malam mcm mds sebelum2 ni.so agak ok ar.takde penat sgt.

So aku nak story apa yg jadi sepanjang mds.First hari pendaftaran,aku cadangkan korang utk sampai awal.antara sebab2 kenapa aku suruh korang sampai awal ialah peluang utk dapat blok depan n aras bawah sgt tinggi.mcm aku sampai awal aku dpt aras 2.heaven an.tapi tulah sebab aku daftar hari kedua so aku dpt blok belakang - beta 6 haihh.jauhhh dari fakulti aku huhuhu.

Selain itu,utk elakkan dari kunci habis.maksud kunci dah habis adalah contoh bilik tu ada 4 org.setiap org akan dpt satu kunci bilik.then pada tahun 2017 salah sorang student dlm bilik tu hilangkan kunci bilik.so tinggal 3 jela kunci bilik.jadi org yg daftar lmbt pada tahun seterusnya x akan dpt kunci bilik sebab apa sebab senior thun lepas dah hilangkan kunci.so nak buat kunci ambik masa yg lama.dan ia sgt2 menyusahkan lagi2 kalau korang satu bilik lain2 kos n klas.mcm aq bilik utk 4 orang.ada sorang roomate aku ni daftar lambat.time dia sampai je bilik dia kata ' kunci dah habis '.sian dia weh.tapi takpe dlm seminggu lepas daftar korang akan dpt kunci bilik.so dlm seminggu tu korang better stick dgn roomate ah kang ada yg xboleh masuk bilik.

Second day dan hari2 seterusnya kita akan ada taklimat.so aku suggest bawak gula2 ke cuz it will be so boring.then akan ada hari korang akan daftar akademik xsilap aq hari kedua n korang kena tangkap gambr utk kad matriks korang.aku suggest girls bawak tudung bawal yg kaler cerah n for guys baju kemeja kaler cerah.tangkap gmbr utk kad matriks kena pakai formal.tudung bawal n baju kurung for girls dan utk lelaki kemeja tie dan slack.paham2 lah sendiri baju formal tu apa.shawl langsung xdibenarkan pakai sepanjang program mds.pastu ada hari dimana korang akan ada lawatan ke library.apapun taklimat akan diadakan di lokasi seperti berikut :

-DK200A
-DK200B ( live )
-DK150A
-DK150B
-Pusat islam
-Greenhouse

Next,pasal makanan jgn risau.sebab sepanjang mds korang akan makan free.tengahari je xsilap akulah.btw cafe bukak pukul 10 pada hari sabtu n ahad.hah baju kurung putih or kemeja putih tu akan pakai lebih 2 kali.Terpulanglah korang nak bawak bape byk.aq bawak satu je.Pastu korang wajib pakai pakaian mengikut SRD iaitu Sahsiah Rupa Diri.Kalau girl,baju kurung,tudung bawal 3pin kebawah dan kasut sukan.to girls korang kena pakai seluar sukan kat dlm walaupun korang berbaju kurung supaya korang boelh berjalan dgn laju.hahhaa.utk pengetahuan korang,student uitm tapah ni jenis semua benda cepat.contoh eh taklimat pkl 8.30 pagi.pkl 7.30 dorang dah gerak.ada yg cop tempat dulu pastu gi makan.sapa yg lambat kena pegi greenhouse atau pusat islam ah.kenapa semua org xsuka dgr taklimat kat pusat islam? Korang akan tahu nanti.

Tu je kot.apa2 nanti aku update.aku pun jenis pelupa.

Bye geng.redaimi chaw lu....

Sekian.

Comments