Diploma Sains sem 2

Assalamualaikum ,


so this is baju korperat uollss 
Halo !

So hari ni aku diberi kesempatan untuk berkongsi pengalaman berharga aku semasa sem 2 dalam kos diploma sains .Pejam celik pejam celik dah sem 2 .Aku ada lagi 3 sem untuk dihabiskan .So macam biasa mari kita lihat subjek apa yang akan kita ambil untuk sem ni .Ayuhhh




semakin naik sem semakin susah subjeknya tapi usahlah kita bimbang .Jika kita berusaha Insya allah pasti berjaya .Aku setiap sem target lulus ja tapi kalau ada rezeki lebih nak lah jugak merasa dapat dekan .Apapun yang penting kena usaha ,doa dan tawakal .Kalau setakat doa tapi tak ada usaha tak guna jugak .

so ayuhh kita lihatt apa yg aku buat untuk sem 2 kali iniiii


yeah so kita akan belajar balik pasal mitosis meiosis ni haih
untuk subjek bio sem ini, apa yang boleh aku katakan ialah TIDAK SUSAH sebab ada 4 bab je and mostly kita dah pernah belajar time sekolah dulu. meanwhile bagi aku phy adalah sangat2 payah sebab otak aku bukan otak phy means aku tak suka phy. chemistry pulak bagi aku 50=50 kerana aku akui aku tak faham apa yang dipelajari di dalam kelas sebab lecturer aku tu baca slide sebijik2. aku tak salahkan dia sebab dia pernah mention yg ini adalah kali pertama dia ajar subjek ni. so yeah... aku redhaa. koko untuk sem ni sangatla membosankan ini adalah kerana aku tersalah pilih kelas koko yg bosan. calculus 1 adalah subjek yang paling aku perform untuk sem ni. carrymark calculus 1 aku sangat2 membuatkan aku rasa nak terbang tinggi2. aku berjaya memperoleh carrymark sebanyak 48 daripada 50 markah dan markah aku paling tinggi dlm kelas. hahahahaha yeahh


ini pulak assingment bio kamiii 

Bagi aku sem 2 ni aku agak kelam kabut sebab tidak ada langsung cuti dan rehat. Sem kali ini boleh dikatakan TAK ADA LANGSUNG CUTI .ye aku ulang balik tidak ada cuti. Sem paling cepat. Mid sem pun tak ada. huhuhu nasib baik tak meletup kepala aku. stress tapi yang menariknya cuti sem ada 2 bulan. yeahhhhh. sem kali ini apa yang boleh aku kata, banyak sangat assignment sampai aku rasa nak pengsan. hahhaahah tapi ok ja actually aku yang drama lebih. dan untuk pengetahuan korang semua, ini merupakan Ramadhan pertama aku di Uitm Tapah. huhuhu merupakan pengalaman pertama aku berpuasa di sini. seksa huhuhuhu. rindu kampung halaman. eh lari topik.

So bagi aku subjek sem ni :

Bio - easy
Phy - medium
chm - medium
Calculus 1 - easy peasy lemon squeezy
Ctu - medium hahahaha
Elc - medium
Koko - easy

Kesimpulannya, aku just nak bagitau subjek bio paling senang sem ni. phy pulak bagi aku medium sebab kau kena byk pengiraan yg kadang2 buat otak pening. chm pulak dia campur pengiraan n hafalan perghh berbelit belit wayar dalam kepala aku. So that all for today. penat tau bebel. Apapun jumpa sem depan !


saja selit2 ni aku masuk explorace seronok gilerr




sekian terima kasih.

Comments

  1. nak tanya, diploma sains ni banyak guna laptop tak ?

    ReplyDelete

Post a Comment