Diploma sains sem 3



Assalamualaikum,



classmate paling best setakat ni hehehe nak tahu sebab apa ?
 ha ni aku nak cite ni


Ohayooo semua,

Maaf la dah lama tak update blog ni sebab kekangan masa ? takk hahaha sebab aku malas sebenarnya hihihi. Ya Allah dah berhabuk blog ni hahaha. Tanpa membuang masa lagi, aku nak borak sikit pasal sem 3 aku sebagai pelajar diploma sains. So sebelum tu macam biasa la kita berkenalan dulu dengan subjek2 yang akan kita ambil sem 3 ni :



Macam biasa ayat aku setiap sem...susah subjek2 sem 3 ni hahahah. 


Subjek fizik pulak sem ni agar mencabar bagi aku hahaha. Pengiraan dia mostly bagi aku agak rumit dan aku pulak tak suka fizik yang berkaitan  elektronik ni. Aku hampir2 tak boleh bawak subjek phy sem ni. Subjek math sem ni paling senang bagi aku. Awal2 belajar subjek math sem ni memang rasa nak nangis gak ah tapi lama2 bila dah paham laaa senang je rupanya. Lecturer math aku garang tapi dia ajar memang paham ah. Subjek Chem sem ni pulak.....hmmm. SUSAH. sekiann hahahah. gurau2. chemistry sem ni just byk menghafal je. Aku kata susah sebab aku tak suka menghafal. Nak skor senang jer just hafal preparation, reaction dan reagent dia pastu ada kira2 sikit je. Sem ni belajar pasal functional group alah yang macam korang belajar masa sekolah menengah dulu tu. Contoh, alkohol dan alkena. Untuk subjek Bo sem ni bagi aku paling senang sebab menarik gila lagi2 chapter tumbuhan dan haiwan. Result biologi aku sem ni lagi bagus dari sem2 lepas. Alhamdulillah. Sem ni kitaorang kena bedah tikus hahaha Ya Allah... bau tikus tu tersangatla busuk ye rakan2. Sem ni dapat la merasa jadi ala2 doktor hehehe.



Acah posing ala2 doktor pakar bedah 



Benda ni paling aku benci hahaha experiment paling susah aku rasa utk subjek bio sem ni

Subjek ctu pulak senang je just settle kan je assignment dan sem ni tak ada hafazan. Subjek HBU sem ni lak senang je, aku tak ada gi kem ke apa2. yang pergi kem tak silap aku budak JPAM. Kawan aku cite depa kena guling2 la pastu muka depa semua burn sebab kem tu. Subjek ELC sem ni senang je dan best. Korang just kena hadap benda2 mcm karangan, comprehension, article, presentation. Hah yang article tu buat berkumpulan. Yang lain2 tu semua sorang2 ye. Paling best adalah oral commentary iaitu kau kena present pasal movie. Best sebab time tu la kau boleh nampak tahap kekreatifan kawan2 kau. Dibawah ni aku ada selit beberapa benda2 kami buat supaya dapat markah lebih hehehe :








Kesimpulan dari bebelan aku tadi :


Bio - easy
Phy - medium
chm - hard
math - medium
Ctu - medium hahahaha
Elc - medium
Koko - easy


Sem ni boleh aku katakan best sngat sebab klasmate pun sporting, baik dan pandai lak btw kelas aku sem ni just ada 4 orang lelaki hahaha baik2 semua. Sem ni pun aku byk join aktiviti2 yang berfaedah hahahah. So apapun jumpa sem depan....bye semua



aku terjoin speak with confifence



Post tentang sem 4 mengikut aliran akan di update or di post dalam masa terdekat. Sila follow untuk mendapat noti...Jumpa di post akan dtg baii

Sekian terima kasih,

Comments

  1. Assalamualaikum 😄 ada ke notes2 sem sebelum ni yang dh tak guna or tips ? 😄😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam boleh tgk dekat post pasal nota diploma sains

      Delete
  2. Assalamualaikum 😄 ada ke notes2 sem sebelum ni yang dh tak guna or tips ? 😄😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam boleh tgk dekat post pasal nota diploma sains

      Delete

Post a Comment